רצינו לספר
איך
הכל התחיל?
הכל התחיל מפוסט בפייסבוק, שבו התלוננו על היעדר נוכחות נשית בקרב מרצי כנס שיווק. מה שהוביל את לי לוי, יוזמת הכנס, לבדיקת הנוכחות הנשית בכנסים בתחום שהתקיימו בשנים האחרונות.
הממצאים? מדאיגים. היחס הגבוה ביותר שנמצא היה 5 נשים מתוך 18 מרצים. למרות שנשים מהוות מחצית מהעוסקים בתחום, הן משתכרות בממוצע 3,200 ש״ח פחות מגברים (נכון ל-2017) ויחס הייצוג של נשים מרצות הגבוה ביותר שנמצא באותה עת היה 5 נשים, לעומת 18 גברים. כך התחיל כנס השיווק הראשון שבו מרצות רק נשים.
עד עתה התקיימו 2 כנסי מדברות דיגיטלית, ב-2018 ו-2019, שארחו סך של 35 מרצות וכ-600 משתתפים ומשתתפות.
מיזם מדברות דיגיטלית מקיים פעילות שוטפת במהלך השנה שמטרתה לקדם נשים העוסקות בשיווק, בדיגיטל ועצמאיות בכלל וזאת באמצעות מיטאפים שמתקיימים כפעמיים בחודש.
המיטאפים מקדמים נשים בשני אופנים – מחד, נשים שמעוניינות להרצות אך חסרות נסיון מוזמנות להעביר הרצאות וסדנאות, לשתף מהידע המקצועי שלהן, ולזכות לליווי וסיוע בבניית ההרצאות, ומאידך נשים (וגברים) המעוניינות להרחיב את ידיעותיהן נהינות מהרצאות וסדנאות שמועברות על ידי נשות מקצוע שונות בעולם השיווק והדיגיטל.