כולם כותבים פוסטים לסיכום שנה, אז רגע לפני ש-2019 מאחורינו ביקשנו מחלק מהמרצות שהיו איתנו ב-2019 לספר לנו על הרגלים מגונים שהשיווק הדיגיטלי צבר השנה, והן לא רוצות שימשיכו איתנו ל-2020.
- מובילות דעה מנותקות
קמפיינים של מוצרים דרך מובילות דעה שלא קשורים לערכים שאותן מובילות דיעה מעבירות או לקהל שלהן. זה לא אמין, וזה לא עובד. תזכרו שבשורה התחתונה הקהל לא טיפש, ואם למובילת הדעה אין שום קשר למותג זה סתם מעצבן.
- אל תסתכלו בפיד אלא במה שיש בו
פידים באינסטגרם שנראים יפה יפה אבל אין להם מסר קונקרטי, אחיד ומבודל והתוכן עצמו לא מקדם את המסר כך שהקהל לא ממש מבין מה הוא צריך לעשות. ועם זאת 50% מהקונים מעידים שתמונה עוזרת להם לבחור מה לקנות. אז כן תמונות יפות, רק תוודאו שיש גם מסר עם המון משמעות מאחורי כל היופי הזה.
- מותגים בלי קול
עמודים עסקיים מבטאים יותר ויותר את קולו של מנהל הסושייאל מאשר הקול של המותג. למה הכוונה? תחכום יתר. לא כל אחד הוא עיריית תל-אביב או חסלט ואי אפשר שכולם יחפשו בכוח את ה"ערה?" הבא. זה מצחיק פעם-פעמיים, אבל באיזשהו שלב נראה שכל המותגים הם היפסטר מגניב מהעיר הגדולה.הקול של המותג הולך לאיבוד בין הניסיונות האינסופיים להביא את ההגנבה הבאה.
- ספסרות מדריכים תמורת מיילים
סחיטה של כתובת מייל תמורת מדריך חינמי. מספיק עם זה! כמות המילים המזוייפים שהצטרפו לרשימות תפוצה עולה על גדותיה! הגיע הזמן להבין שכשאומרים שהתוכן הוא המלך הכוונה היא לא לסרסר אותו אלא להשתמש בו בחוכמה. תנו תוכן בחינם, תוכן חכם, מעניין, ערכי, שמותאם לקהל היעד שלכם – ותראו איך הקהל מחזיר לכם אהבה.
- המדריך המורכב למורכבות בגלקסיה
אחת המגמות החמות ל-2019 היא שאנשים מחפשים רעיונות פשוטים. אין לנו זמן + אין לנו כח = הבו לנו רעיונות פשוטים וישימים. לכן, אם אתם בעניין של לתת ערך לקהל אפשר להגמל מהפוסטים הארוכים מידי ובמקום לכתוב בתמציתיות עם הוראות הפעלה פשוטות. לפשט לפשט לפשט.
- תנו לייק להודעה המנהלית
מנהלי קבוצות שמבקשים מהקהל להגיב לפוסט כי האלגוריתם מוריד חשיפה לפוסטים עם לינק, עם וידאו, סתם מסנן החוצה אנשים מהקבוצה ועוד שלל תירוצים כשבעצם מדובר בעוד שיטה לסחוט אנגייג׳מנט מלאכותי.
- טוק טוק, טיק טוק
אין לנו כוח ללמוד עוד אפליקציה, וגם ככה תכף אינסטגרם מציגים את הגרסה שלהם, אז אפשר להפסיק עם זה. תודה.
- ׳רק הערה קטנה׳
מצאנו טעות במודעה של עמוד כלשהו, רצינו לעזור. מה לא עוזר? לפרסם פוסט שלועג לטעות במודעה בקבוצות עם אלפי אנשים. מה כן? לשלוח הודעה פרטית לעמוד או להגיב למודעה עצמה עם הערה שמתייחסת בדיוק לבעיה, במקום שהיא באמת תעזור.
- זה עולה 5$ בפייבר
נכון שתחומי הדיגיטל הם פרוצים ולא כולם מקצועיים כמו שהיינו רוצים, אבל זו לא סיבה שנשות (ואנשי) מקצוע מצוינים יתמחרו את עצמם נמוך, רק כי יש בחור הודי שיעשה את זה בפחות. גבו כמה שהעבודה שלכן באמת שווה, וספקו ללקוח את הערך האמיתי שאתן יודעות לתת.